Umelecký fotograf Chris Ward sa často vracia k tej istej scéne, ako je tento strom južne od Lincolnu v Anglicku, aby zachytil vplyv oblohy a vysadených plodín na poli na obraz. „V tomto prípade bola obloha hmlistá a bez mrakov a na poli bolo strnisko po nedávnej úrode," hovorí. Chris preexponobal oblohu a pole, aby získal čistejšiu kompozíciu. „Negatívny priestor pomáha izolovať strom a plot poskytuje silný líniu na horizonte, ktorá oddeľuje oblohu a pole.“ Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R6 s objektívom Canon RF 24-105mm F4L IS USM s nastavením 105 mm, 1/330 s, f/11 a ISO 100. © Chris Ward
Vnímanie farieb sa intenzívne spája s emóciami. Existujú psychologické teórie o tom, ako nás ovplyvňujú rôzne farby. Líši sa to v závislosti od kultúr, ale často sa predpokladá, že zelená či modrá sú upokojujúce, zatiaľ čo červená či oranžová sú stimulujúce a, zdá sa, dokonca v nás vyvolávajú hlad! To sa premieta do toho, čo sa rozhodneme obliecť si, ako si vyzdobíme naše domovy a pokiaľ ide o fotografie, do obrázkov, ktoré snímame.
Nie každý však vníma farby rovnakým spôsobom. Britský umelecký fotograf Chris Ward sa narodil so stavom nazývaným Deuteranopia, čo znamená, že má problémy s vnímaním zelených odtieňov. Zistil, že jeho zrak dokáže v porovnaní s inými ľuďmi oveľa lepšie rozpoznávať jemné detaily, drobné kontrasty a rôznorodé štruktúry. Túto schopnosť využíva ako odborník na monochromatické snímky.