Článok

Prečo sú prispôsobené tlačené materiály vašou tajnou zbraňou pri zapájaní zákazníkov v novej situácii

Použite tlačené médiá ako tajnú zbraň na zaistenie úspechu

Rok 2020 priniesol radikálnu premenu dostupných príležitostí pre firmy na komunikáciu so zákazníkmi. Mnohí z nás trávia oveľa menej času v kancelárii, menej sa stretávajú tvárou v tvár na stretnutiach a veľa času trávia online – prácou, ale aj komunikáciou s priateľmi a nakupovaním. V skutočnosti čas strávený na digitálnych médiách sa neustále zvyšuje a tento rok dosiahol 7,5 hodiny denne1.

Pri takom vysokom podiele času, ktorý trávime na digitálnych kanáloch, sa dosahovanie prienikov so zákazníkmi stáva čoraz náročnejším. Výskum naznačuje, že cieľové trhy preukazujú znaky „digitálnej únavy“, čo sa prejavuje rýchlym nárastom používania technológie blokovania reklám2. To obnovuje dôraz na dôležitosť alternatívnych komunikačných kanálov, ako je tlač. Tie predstavujú spôsob upútania a zapojenia zákazníkov v novej situácii.

Použite tlačené médiá ako tajnú zbraň na zaistenie úspechu

Digitálna únava a nedôvera v médiá

Nedávny výskum ukázal, že za posledné dva roky 95 % nákupcov komunikácie presunulo svoje výdavky do digitálneho prostredia3. Na prvý pohľad to dáva zmysel: tento krok pomáha šetriť náklady, keďže tlačené médiá sú nákladnejšie než digitálne, a zároveň umožňuje pôsobiť tam, kde zákazníci trávia svoj čas. V roku 2020 to viac než kedykoľvek predtým bolo online prostredie. Ďalší výskum však zároveň ukázal, že efektívna prezentácia na kanáloch digitálnych médií je kvôli problému nedôvery čoraz náročnejšia. Spoločnosť Kantar, ktorá pôsobí ako poradca v oblasti médií, uviedla, že internetová inzercia, najmä prostredníctvom sociálnych kanálov, bola najmenej dôveryhodným médiom dostupným pre obchodníkov. Najdôveryhodnejšie boli tlačené médiá. 4

Získavanie pozornosti pomocou tlače

Historicky sa tlačené médiá osvedčili ako efektívny spôsob komunikácie so zákazníkmi. Tento vplyv pretrváva aj v časoch, v ktorých dokážeme pozornosť udržať čoraz kratšiu dobu. Približne 65 % spotrebiteľov uvádza, že venujú svoju plnú pozornosť tlačeným materiálom doručeným poštou5. To už je veľká časť, ktorú je ťažké ignorovať. Hoci tlač môže znamenať vyššie vstupné investície, tlačené materiály na komunikáciu so zákazníkmi zvyšujú pravdepodobnosť, že si ich niekto prečíta a bude dôverovať ich obsahu. Vďaka tomu je ich návratnosť investícií v konečnom dôsledku vyššia než v prípade digitálnych stratégií.

Prečo je v prípade tlače dôležitá kvalita

V prípade tlače na kvalite skutočne záleží. Štúdia efektivity kvality tlače ukázala pozitívnejšie vnímanie a preferenciu určitej značky v prípade lepšej kvality papiera6, čím bolo dokázané, že kvalita má vplyv na vnímanie značky. Preto pri návrhu našich zariadení vždy kladieme dôraz na kvalitu. Napríklad naša najnovšia séria imagePRESS C170 dokáže pracovať so širokým sortimentom médií a veľkostí papiera, čo z nej robí dokonalé zariadenie na správu potrieb moderných pracovných prostredí, od plagátov po lesklé brožúry a materiály pre predajné miesta. Tieto zariadenia sú rýchle a presné, vďaka automatickým funkciám sa jednoducho používajú a sú pevné a spoľahlivé – teda ideálne na celodenné používanie v rušnej kancelárii alebo štúdiu.

Jedna z výziev, ktorým zákazníci čelia pri uvažovaní nad stratégiou kreatívnej tlačenej komunikácie, je rozhodnutie, ako potrebné materiály produkovať. Je možné investovať do outsourcingu alebo doplniť svoju kanceláriu o špecializované zariadenie. Avšak všestrannosť systémov ďalšej generácie, ako je napríklad imagePRESS C170, umožňuje organizáciám spojiť tradičné tlačové potreby s možnosťou vykonať rôznorodú kvalitnú tlač interne.

Materiály na komunikáciu so zákazníkmi (napríklad priamu poštovú komunikáciu, brožúry a katalógy, dokonca aj pozvánky a obaly v malých objemoch) je možné produkovať interne s presnými farbami a kvalitnými koncovými úpravami. Spolu s vyššou kontrolou nad kvalitou, časovými plánmi a bezpečnosťou získajú firmy viac kreatívnej slobody.

Prispôsobený zážitok dodáva pridanú hodnotu

Kvalitná tlačená komunikácia pridáva hodnotu tvorbou relevantných a pútavých správ, ktoré zlepšujú dojem zákazníka. Realizácia týchto kampaní interne tiež ponúka dokonalejšiu kontrolu nad prispôsobením. Digitálne tlačiarne a softvér s technológiou variabilných údajov umožňujú používateľom vytvárať malé série výnimočne presne cielených a individualizovaných materiálov. Materiály, ako sú katalógy, pozvánky a marketingové materiály, môžu byť zacielené na konkrétnych zákazníkov a prispôsobené použitím ich mien a ďalších informácií.

Tlačené komunikačné materiály majú fyzické kvality, ktoré digitálny obsah nedosahuje: ľudia ich môžu vidieť, dotknúť sa ich a ovoňať – to sú zmyslové zážitky, ktoré ešte zvyšujú ich zapojenie. Spolu s dôverou, ktorú zákazníci stále cítia voči tlačeným materiálom, kvalitné tlačené materiály na komunikáciu so zákazníkmi ponúkajú organizáciám cennú príležitosť pozitívne zaujať a presvedčiť zákazníkov, ako aj si získať ich vernosť. V minulosti by tvorba kreatívnych a prispôsobených tlačených materiálov znamenala nákup ďalšieho špecializovaného zariadenia, dnešné všestrannejšie zariadenia dokážu naplniť potreby vašej kancelárie a doplniť ich o schopnosť tvoriť nové, profesionálne formáty.

  1. https://www.statista.com/statistics/565628/time-spent-digital-traditional-media-usa/
  2. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Images/infographics/technologymediatelecommunications/gx-deloitte-tmt-2018-adblocking-media-report.pdf
  3. Analytická správa spoločnosti Canon za rok 2020, Vytváranie hodnoty pre zákazníkov
  4. https://www.kantar.com/inspiration/advertising-media/dimension-2020-winning-consumer-trust-in-the-age-of-covid-19/
  5. https://www.marketreach.co.uk/resources/mail-made-easy
  6. Sappi and Eagleman, D. (2015) A Communicators Guide to the Neuroscience of Touch, s. 28 – 29

Súvisiace produkty a riešenia

Zistite viac

  • Článok

    Poskytovanie vysokej kvality bez kompromisov

    Pomáhame vám ohromiť zákazníkov bez toho, aby sme vás finančne zruinovali.

    20 Jan 2021

  • ČLÁNOK

    Digitálna transformácia hybridného pracoviska pomocou tlače

    Transformácia tlače, aby spĺňala požiadavky vášho hybridného pracoviska.

    20 Jan 2021

  • Nie ste si istí, aké produkty pre svoj podnik potrebujete?