Rozhodnutie investovať do novej technológie na zlepšenie toku informácií v organizácii je jedna vec. Úspešné zavedenie s minimálnymi prestojmi a pri zachovaní nízkych nákladov je niečo úplne iné.
Je dôležité realizovať ho správne, pretože katastrofálne technologické implementácie sa dostávajú na titulné stránky novín – či už ide o zrušený systém záznamov o pacientoch NHS, ktorý bol opísaný ako „najväčšie zlyhanie IT, aké sme kedy videli“1, alebo o nepodarený systém automatizácie skladu spoločnosti Sainsbury, ktorý bol neskôr zrušený s nákladmi 150 mil. GBP2.
V našom novom výskume sme oslovili tisíce osôb rozhodujúcich v IT, aby sme zistili, ako sa vyvíjajú podnikové procesy. Ukázalo sa, že počas implementácie nových technológií bola kompatibilita s existujúcou architektúrou označená za hlavný problém, s ktorým sa osoby rozhodujúce v IT stretli.
Tieto problémy môžu byť pre nový technologický projekt likvidačné, a to v čase, keď sa mnohé podniky snažia o väčšiu digitálnu vyspelosť. Zistili sme dokonca, že 10 % respondentov bolo v priebehu posledných niekoľkých rokov nútených úplne upustiť od implementácie.
V tomto článku uvedieme štyri oblasti, ktoré by osoby rozhodujúce v IT mali zvážiť pri zavádzaní nových technológií. Správne nastavenie týchto prvkov ponúka šancu na plynulejšiu a prínosnejšiu implementáciu, aby podniky mohli začať využívať výhody svojich nových systémov.
Naše štyri najlepšie rady pre bezproblémové zavedenie technológie Information Management
1. Myslite dlhodobo
V rámci výskumu pre túto správu sme sa osôb rozhodujúcich v IT pýtali na výzvy, ktorým čelili pri poslednej implementácii strategickej technológie. Najčastejšie uvádzaným problémom bola integrácia s existujúcim IT vybavením, a to v 28 %.
Preto keď osoby rozhodujúce v IT zvažujú novú investíciu, ako najdôležitejšie hľadisko v procese obstarávania sa ukázala kompatibilita, a to aj v porovnaní s možnosťami samotnej technológie.
Vzhľadom na čas, náklady a problémy spojené so zavádzaním úplne nových riešení však radíme, aby ste k obstarávaniu pristupovali strategicky a uprednostnili škálovateľné technológie, ktoré vám umožnia pridávať ďalšie možnosti v súlade s rozvojom podniku bez rozsiahlych nových implementácií.
2. Nebojte sa pýtať
Osôb rozhodujúcich v IT sme sa pýtali na úroveň podpory, ktorú mali pri poslednej implementácii významnej technológie. 61 % respondentov uviedlo, že v určitej miere využívali externého dodávateľa tretej strany.
Je zaujímavé, že nie všetky podniky pri hľadaní externej pomoci uplatňujú rovnaký prístup. 34 % hľadá základnú úroveň podpory, ktorá im dodá sebadôveru, aby mohli úlohu zvládnuť sami. 35 % hľadá partnerstvo založené na spolupráci, v ktorom je zodpovednosť za projekt zdieľaná. A napokon, 30 % osôb rozhodujúcich v IT uprednostňuje spoluprácu s partnerom, ktorý prevezme plnú zodpovednosť za projekt od začiatku až do konca.
Závisí to od potrieb a možností organizácie. Veľké organizácie s viac ako 5 000 zamestnancami sa častejšie rozhodujú pre plnú spoluprácu, čo nie je prekvapujúce vzhľadom na zložitosť implementácie nových technológií v podnikoch tejto veľkosti.
Kľúčovým záverom je, že neexistuje univerzálna stratégia, ktorá by vyhovovala všetkým – každý podnik musí pred zapojením externej podpory zvážiť, kde má silné a slabé stránky.
3. Nebuďte nerozhodní
Správna voľba pre vás závisí od priorít vašej organizácie.
Náš prieskum napríklad ukázal, že podniky, ktoré si poslednú veľkú technologickú implementáciu riadili sami, zaznamenali najmenej problémov s kompatibilitou a oneskorením – ak je teda vašou najväčšou prioritou rýchlosť, môže to byť najlepšia možnosť. S tým však súvisí cena v podobe menšej priebežnej podpory, keďže pätina respondentov vnímala komunikáciu s predajcami ako nedostatočnú a každý siedmy respondent mal pocit, že mu chýbala popredajná podpora.
U osôb rozhodujúcich v IT, ktoré sa rozhodli pre plnú spoluprácu s treťou stranou, existovala väčšia pravdepodobnosť, že nebudú hlásiť žiadne problémy (21 %). Výber tejto cesty znamenal aj lepšiu popredajnú podporu a komunikáciu, a čo je rozhodujúce, len 5 % muselo projekt ukončiť, čo je takmer o polovicu menej ako pri internej implementácii. Jednou z nevýhod, na ktorú poukázal náš výskum, bol mierny nárast počtu problémov s funkčnosťou.
Je zrejmé, že snaha o kombinovaný prístup k podpore, pri ktorom by bola na začiatku zodpovedná tretia strana a potom by sa zavádzanie realizovalo vo vlastnej réžii, alebo naopak, by mohla byť problematická. Viac ako 90 % osôb rozhodujúcich v IT, ktoré sa vydali touto cestou, hlásilo problémy a podstatne viac z nich bolo nútených projekt ukončiť. Tento prístup viedol aj k vyššiemu výskytu problémov, ako sú napríklad nevhodnosť technológie na daný účel alebo nízka miera prijatia nových systémov zamestnancami.
Každej osobe rozhodujúcej v IT, ktorá sa stretla s týmito výzvami, je jasné, že nie všetci partneri sú rovnakí.
4. Nájdite si správneho partnera
Výber správneho partnera pre implementáciu významnej technológie nie je jednoduché rozhodnutie. Závisí na tom veľa.
Dobrý partner môže spolupracovať s osobami rozhodujúcimi v IT a rôznymi oddeleniami podniku s cieľom zmierniť niektoré riziká súvisiace s kompatibilitou a časovým harmonogramom veľkých a zložitých projektov. Ale platí to aj naopak. Ako sme videli, problémy s kompatibilitou a oneskorením môže plná spolupráca ešte prehĺbiť.
O čom to svedčí? Je veľmi dôležité, aby osoby rozhodujúce v IT spolupracovali s partnerom, ktorý má bohaté skúsenosti s integráciou riešení a odborné znalosti o technológii, ktorú chcú osoby rozhodujúce v IT zaviesť. Potenciálni partneri musia byť schopní vhodne spojiť rôzne riešenia a zladiť ich tak, aby fungovali spoločne.
Úspešná implementácia si vyžaduje aj dôkladné pochopenie podnikových procesov – najmä toho, ako sa v organizácii spracovávajú dokumenty a informácie – s cieľom odstrániť akékoľvek prekážky.
Najlepší partner by mal v konečnom dôsledku vzbudiť dôveru, aby sa osoby rozhodujúce v IT mohli bezvýhradne venovať automatizovanej budúcnosti a využiť výhody vyplývajúce z lepšej bezpečnosti a dodržiavania predpisov, vyššej produktivity a výnimočnej zákazníckej skúsenosti.
Neexistujú okamžité riešenia, ktoré by uľahčili implementáciu nových technológií. Vo svojej podstate ide o náročný proces, v ktorom sú problémy s kompatibilitou neustále prítomné.
Ale tie podniky, ktoré sú už digitálne vyspelejšie, s firemnou kultúrou, ktorá prijíma nové technológie a nové myšlienky, majú dobré predpoklady na úspech. A ak osoby rozhodujúce v IT naplánujú budúcnosť, zabezpečia potrebnú podporu a nájdu partnera, ktorý je schopný poskytnúť tú správnu podporu, zaistia najvyššiu pravdepodobnosť, že implementácia bude úspešná a prinesie výhody celej organizácii na dlhé roky dopredu.
V spoločnosti Canon máme viac ako 30 rokov skúseností s projektovaním podnikových procesov, implementáciou a riadením riešení. Už sme podporili viac ako 2 700 zákazníkov v celej Európe pri zlepšovaní ich správy informácií. A špecializujeme sa na hyperautomatizáciu pracovných postupov a správu digitálnych dokumentov – takže nech ste na ceste k správe informácií kdekoľvek, sme pripravení pomôcť vám prejsť do ďalšej fázy.
Stiahnite si našu správu a dozviete sa viac o bežných úskaliach, ktorým podniky čelia pri zavádzaní technológií, a o tom, ako organizácie využívajú technológie, ako je automatizácia, na lepšiu správu informácií.
Zistite viac
Prekonávanie neistoty
Ako môžu osoby rozhodujúce v IT čeliť novým výzvam v oblasti bezpečnosti informácií a dodržiavania predpisov?
Takmer polovica osôb rozhodujúcich v IT venuje značnú časť času implementácii automatizácie.
Prečo nedokážu prekonať nedostatky v automatizácii?
Súvisiace riešenia a produkty
Služby digitálnej transformácie
Služby digitálnej transformácie (DTS) spoločnosti Canon spájajú náš vynikajúci hardvér a softvér do jedného integrovaného technologického ekosystému navrhnutého tak, aby vám pomohol s transformáciou
Riešenia Workspace Collaboration
Posilnenie spolupráce v rámci vašej organizácie
Riadené tlačové služby
Naše riadené tlačové služby vám pomôžu zlepšiť efektívnosť, zabezpečenie a zákaznícku skúsenosť pomocou vybraných vylepšených možností.