Posilnenie inovácií v oblasti IT: tri kroky na získanie času na plánovanie a stratégiu

IT decision maker empowering IT innovation

Chceli ste sa niekedy na určitú situáciu pozrieť s odstupom a naplánovať ďalšie kroky, ale nemali ste na to čas?

Ak ste riadiacim pracovníkom v odvetví IT, pravdepodobne ste odpovedali kladne. V rámci našej najnovšej výskumnej správy sme v celej Európe urobili prieskum medzi viac ako 1 700 riadiacimi pracovníkmi v odvetví IT. Pýtali sme sa ich na skúsenosti za posledných niekoľko rokov a na ich priority na nasledujúce roky.

Jedným z kľúčových zistení bolo, že riadiaci IT pracovníci sú zaneprázdnenejší než kedykoľvek predtým. V priemere trávia plnením svojich povinností o 7 % viac času než na vrchole pandémie v roku 2021. Vzhľadom na všetky tieto nároky na ich čas sa ľahko môže stať, že upozadia strategickejšie plánovanie. Ako môžu vedúci IT pracovníci podľa výskumu získať na tieto úlohy viac času?

Inovácia: výzva a riešenie

Stratégia a plánovanie patria medzi najvýznamnejšie povinnosti každého vedúceho IT pracovníka, ale v uplynulých rokoch bolo pre nich náročné vyhradiť si na tieto úlohy čas. V roku 2019 zaberalo plánovanie a stratégia druhú najväčšiu časť ich času, ale do roku 2021 sa stali treťou najnižšou prioritou.

Na konci roku 2023 bolo pozitívne vidieť, že stratégia sa vrátila na štvrté miesto, čo sa odrazilo v inovačných plánoch riadiacich IT pracovníkov. Títo pracovníci uviedli, že sa vážne zaoberajú technológiami, ako je automatizácia a umelá inteligencia. Hoci to pravdepodobne vyplývalo z potrieb organizácií, zdá sa, že to bolo aj súčasťou snahy riadiacich IT pracovníkov získať viac času späť, aby sa mohli skutočne sústrediť na prácu, ktorá je pre nich dôležitá. 51 % z nich napríklad uviedlo, že jedným z lákadiel prijatia automatizácie je, že by im to umožnilo osobne sa zameriavať na strategickejšiu prácu.

Problém je, že samotné zavádzanie nových inovácií si vyžaduje čas, no čas je presne to, čo nemajú. Keď riadiaci IT pracovníci odpovedali na otázku o svojich investičných prioritách, často uvádzali, že sú takí zaneprázdnení riešením každodenných problémov, že sa nemôžu podrobne zaoberať prijímaním technológií, ako je napríklad umelá inteligencia. U tých z nich, ktorí venujú viac času oblastiam ako bezpečnosť informácií a údržba zariadení, je o 10 % menej pravdepodobné, že budú investovať do umelej inteligencie, hoci by im mohla s niektorými z týchto úloh pomôcť.

Ako môžu riadiaci IT pracovníci lepšie využiť svoj čas a vytvoriť priestor na inovácie? Prečítajte si naše tri hlavné rady.

1. Investovanie do spoľahlivého hardvéru

Náš výskum poukázal na to, že problémy so zariadeniami sú pre riadiacich IT pracovníkov opakujúcim sa problémom. 38 % z nich uviedlo, že riešenie problémov súvisiacich s chybami zariadení im stále zaberá značnú časť času. Pre vedúcich pracovníkov v IT odvetví a ich tímy znamená riešenie problémov s nespoľahlivým hardvérom krok späť, pretože to odvádza ich pozornosť od stratégie a inovácií.

Vďaka výberu hardvéru s preukázanou spoľahlivosťou môžu riadiaci IT pracovníci tráviť menej času opravami a výmenou zariadení a viac času dlhodobým plánovaním. Tento prístup prináša výhody pre ich vlastné tímy a zároveň sa ním zvyšuje produktivita v celej organizácii vďaka menšiemu počtu prestojov.

2. Zaistenie väčšej servisnej podpory

IT tímy vykonávajú pravidelnú údržbu zariadení počas celej ich životnosti, aby fungovali čo najlepšie. Niektorí riadiaci IT pracovníci sa možno rozhodli preniesť servisné povinnosti na interných zamestnancov, aby ušetrili peniaze, no to pravdepodobne znamená straty cenného času ich IT tímov.

Údržba si vyžaduje veľkú organizovanosť. IT tímy musia minimalizovať narušenia prevádzky, podľa toho plánovať, objednávať načas správne diely a riešiť všetky chyby alebo problémy, ktoré sa vyskytnú. Výskum ukázal, že táto nepretržitá podpora nie je len časovo náročná, ale aj celkovo ide o ťažkú prácu – údržba hardvéru je problematická podľa 24 % riadiacich IT pracovníkov.

Systémy údržby sa v posledných rokoch, našťastie, výrazne zlepšili. Poprední poskytovatelia hardvéru často ponúkajú atraktívne možnosti servisu vrátane prechodu na plne spravované balíky, ak je to potrebné.

3. Vybudovanie dobre integrovaného technologického ekosystému

Rýchly posun smerom k hybridnej práci vedie riadiacich IT pracovníkov k investovaniu do nových nástrojov na spoluprácu. Investovanie do mnohých nových technológií v krátkom čase však môže spôsobiť, že IT infraštruktúry organizácií sa stanú zložitejšími a roztrieštenejšími.

Pri každej ďalšej vrstve technológie je potrebné zvážiť integráciu so staršími systémami. Náš výskum ukázal, že riadiaci IT pracovníci si to veľmi dobre uvedomujú. Z odpovedí na otázku, ako plánujú zlepšiť hybridnú prácu vo svojej organizácii, vyplýva, že ich hlavnou prioritou je lepšia integrácia s kancelárskou infraštruktúrou a platformami.

Z nákupných priorít riadiacich IT pracovníkov na nasledujúce tri roky je tiež zrejmé, že im robí starosti zložitosť súčasných ekosystémov v ich organizáciách. 34 % riadiacich IT pracovníkov uviedlo, že ich prioritou je zefektívniť alebo skonsolidovať existujúce IT vybavenie. Keď si to zhrnieme, je zjavné, že pretrvávajúce problémy spojené so zložitosťou a integráciou sú pre vedúcich IT pracovníkov veľkým zdrojom starostí a môžu ich dokonca odradiť od ďalších inovácií.

Pri otázke, čo je pre nich skutočne dôležité pri zvažovaní nového nákupu, neuvádzali riadiaci IT pracovníci ako najdôležitejší faktor náklady ani kvalitu, ale kompatibilitu. Riešenie zložitých pretrvávajúcich problémov s kompatibilitou nie je možné na rozdiel od strategického plánovania považovať za dobre využitý čas IT tímov. Ak riadiaci IT pracovníci zariskujú a investujú do inovácií, potrebujú mať istotu, že nová technológia doplní ich existujúce nastavenie aj všetko, čo sa doň rozhodnú zahrnúť v budúcnosti, bez potreby neustálej práce IT tímu.

The hardware opportunity

Hardvér ako príležitosť

Hlavnou časťou IT infraštruktúry každej organizácie je hardvér. Prijatím inteligentných rozhodnutí počas procesu obstarávania hardvéru môžu riadiaci IT pracovníci zabezpečiť, že im investície pomôžu získať viac času na strategickú prácu.

Naše skúsenosti z partnerstva s organizáciami všetkých veľkostí vkladáme do našej ponuky hardvéru. Preto sú naše zariadenia určené na tlač a skenovanie navrhnuté tak, aby vydržali, a využívajú technológie, ktoré budú fungovať v nadchádzajúcich dňoch, mesiacoch aj rokoch. Dokonca sme za to získali aj ocenenia, ako napríklad cenu Buyer’s Lab Inc. (BLI) 2022 – 2024 za najspoľahlivejšiu značku A3.

Všetky naše zariadenia sú vybavené špičkovou technológiou, ktorá riadiacim IT pracovníkom poskytuje väčšiu flexibilitu v údržbe. Pravidelné služby môžu napríklad naši technici vykonávať na diaľku, čím sa šetrí čas a znižujú emisie. Naše zariadenia tiež majú súčiastky s dlhou životnosťou, ktoré sa dajú ľahko vymeniť.

Okrem toho je naša technológia navrhnutá tak, aby sa bezproblémovo začlenila do vašej existujúcej IT infraštruktúry, a naši odborníci vám môžu pomôcť zabezpečiť bezchybnú integráciu so staršími technológiami. A keďže dokážeme ponúknuť kombináciu hardvéru, riešení a služieb, ktoré uspokoja všetky obchodné potreby, nemusíte pri tvorbe IT ekosystému spolupracovať s mnohými rôznymi dodávateľmi.

Bod zlomu pre riadiacich IT pracovníkov

Náš výskum ukazuje, že riadiaci IT pracovníci pracujú tvrdšie, ale zároveň sú stále nadšení z inovácií. Existuje veľa možností, ako môžu nové technológie transformovať spôsob fungovania podnikov. Na to, aby mohli riadiaci IT pracovníci využiť tieto príležitosti a urýchliť inovácie, však potrebujú viac času a mentálnej kapacity na plánovanie. A aby tento priestor získali, tajnou zbraňou mnohých z nich je správne zvládnutie základov. Nákup hardvéru, ktorý im a ich tímom nepridáva prácu – vďaka tomu, že vydrží dlhšie, zjednoduší údržbu a pohodlne zapadne do ich existujúcej infraštruktúry.

Zaujíma vás, ako vám hardvér spoločnosti Canon môže pomôcť pri transformácii vášho podniku? Prezrite si celé portfólio zariadení na tlač a skenovanie, ktoré nájdete tu.

Zistite viac

Barometer transformácie IT

Poznatky od 1 700 vedúcich pracovníkov v oblasti IT na siedmich trhoch regiónu EMEA o tom, ako sa ich úloha vyvíjala v rokoch 2019, 2021 a 2023, spolu s ich predikciami a prioritami na nasledujúce tri roky.

Vytvorenie priestoru pre inovácie: oslobodenie lídrov v oblasti IT od cyklu „opravovania“

V roku 2023 boli lídri v oblasti IT uväznení v cykle „opravovania“, čo bránilo inováciám. Nastal čas ich od toho oslobodiť v záujme skutočného pokroku. Zistite ako.

Je prechod na hybridnú prácu naozaj dokončený?

98 % vedúcich pracovníkov v oblasti IT svoj hybridný pracovný model stále dolaďuje. Zistite, ktoré oblasti označili za najvyššiu prioritu a prečo.

Berú pracovníci naozaj vážne súlad so zákonmi o ochrane údajov?

Súlad so zákonmi o ochrane údajov: tvrdý oriešok pre lídrov v oblasti IT. Ako dosiahnuť rovnováhu medzi slobodou a kontrolou? Štatistiky z barometra IT transformácie odhaľujú pretrvávajúce obavy.